Alimente pline cu E-uri de care trebuie sa te feresti

Cu siguranta deja cunosti cat de nocive sunt E-urile alimentare, pe care le gasesti in aproape orice produs cumparat. Noi iti venim in ajutor si iti dezvaluim cateva alimente pline cu E-uri de care trebuie sa te feresti.

Mezeluri. Chiar daca ai impresia ca sunt sanatoase, mezelurile, si in general carnea prelucrata din comert, contine mai multe E-uri decat iti poti imagina. Pe langa toti colorantii si aromele pe care producatorii le adauga pentru un gust si un aspect cat mai bun, care sa reziste si cateva saptamani in frigider, mezelurile contin si cantitati mari de E-uri despre care se crede ca sunt cancerigene.

Branza topita. Despre branza topita se crede ca este sanatoasa si plina de calciu. Daca vei citi ambalajul vei observa ca doar o mica parte a ingredientelor este de fapt branza, iar restul sunt chimicale sau arome artificiale. Nu te lasa pacalita de gustul bun al branzei topite sau al cremelor de branza, care sunt fabricate practic in acelasi fel.

Dulciuri. Si dulciurile din comert contin multe chimicale, chiar daca pe eticheta scrie “fara coloranti artificiali” sau “arome naturale”. De fapt, acest lucru nu este tocmai adevarat, iar tu ajungi sa ingeri tot la fel de multe chimicale si E-uri ca inainte. Incearca sa te feresti de orice dulce cumparat din comert, si daca ai pofta de dulce, mai bine pregateste-ti acasa o prajitura cu adevarat naturala, fara arome si coloranti.

Chipsuri. Cate arome, atatea ingrediente periculoase! Evita pe cat posibil consumul chipsurilor din comert, care contin diferite arome artificiale si agenti de colorare.

Sucuri acidulate. Cu siguranta ai observat ce culori puternice au sucurile carbogazoase din comert si te-ai gandit cel putin o data de ce sucul preparat de tine acasa nu are aceeasi culoare. Ei bine, raspunsul este simplu: ai “uitat” sa adaugi coloranti. Chiar si sucurile mai “naturale”, care contin pulpa de fructe sau nectar, au in compozitie E-uri. Altfel cum ar putea sa reziste cateva luni fara sa se strice?

Gemuri. Inca un aliment pe care il consideram sigur este gemul. De fapt, daca citesti eticheta, vei observa ca produsul respectiv contine cel putin inca un ingredient pe langa fructe, zahar si apa (adica ingredientele din care tu poti face gemuri). Chiar daca vorbim de acidifianti, de coloranti naturali sau de glucoza artificiala, toate aceste dulceturi sunt nerecomandate consumului.