11 moduri de a nu te simti trist

Poate iesi din senin, fara rima sau motiv, sau poate urma o despartire zdrobitoare, pierderea cuiva special sau orice alt moment deosebit de dificil. Se poate rostogoli incet, ca norii intunecati dinaintea unei furtuni, sau te poate lovi brusc, fara avertisment. Indiferent de modul in care se prezinta, tristetea este ceva pe care toti il traim atat in ​​crestere, cat si ca adulti, si totusi poate fi incredibil de greu de depasit.

Dar iata chestia: potiInvata sa nu mai fii trist. In timp ce unele metode incercate si adevarate necesita sa sapi adanc, alte modalitati de a invinge blues-ul sunt incredibil de simple, cum ar fi sa petreci mai mult timp in aer liber, sa privesti ceva care practic te va face sa razi si, da, sa plangi. (Nu, sa petreci toata ziua pe canapea, cu o halba de Chunky Monkey intr-o mana si paharul tau preferat de rosu in cealalta, nu este o tehnica dovedita stiintific pentru a renunta la albastru, din pacate.) Daca te simti singur, s-ar putea sa gasesti, de asemenea, deosebit de util sa suni un prieten, care, apropo, se poate simti deprimat. Un lucru de retinut: daca inca va simtiti deranjat dupa o perioada de doua saptamani si daca observati orice alte simptome, cum ar fi pierderea energiei, dificultati de concentrare sau dificultati de somn, ar trebui sa cautati ajutor profesional.

Mai jos, psihologii si expertii in sanatate mintala impartasesc cele mai bune sfaturi si trucuri despre cum sa nu te mai simti albastru, indiferent daca te confrunti cu finantele sau doar suferi de un caz inexplicabil de depresie, toate acestea vor duce la zile mai luminoase in viitor. .

Nu te simti rau ca te simti trist

Cand se intampla ceva negativ in viata ta – o despartire, moarte, pierderea locului de munca, de exemplu – poate simti ca lumea ta se termina, asa ca este firesc sa te simti frustrat, dezamagit si, ei bine, pur si simplu oribil. Dar, in loc sa-ti suprimi sau sa-ti indepartezi emotiile, fie distrandu-ti atentia, fie punand un front bun, ar trebui sa le imbratisezi. „Toate emotiile sunt importante de experimentat si de a avea informatii pretioase pentru noi despre viata noastra”, spune dr. Lori Rockmore, Psy.D. De fapt, un studiu din 2017 publicat in Journal of Personality and Social Psychologya concluzionat ca „oamenii care accepta mai degraba decat judeca experientele lor mentale pot obtine o sanatate psihologica mai buna, in parte pentru ca acceptarea ii ajuta sa experimenteze mai putine emotii negative ca raspuns la factorii de stres”.

In loc sa va bateti pentru ca va simtiti rau, incercati sa priviti asta ca pe o oportunitate de a invata, de a creste si de a gasi adevarata vindecare, spune Briana Borten, director executiv al organizatiei de wellness. Arborele dragonului.

Mai intai afla de ce esti trist

Uneori este usor sa identifici motivul pentru care te simti suparat, sa zicem, daca pur si simplu nu-ti poti trece peste fostul tau, ti-ai bombardat marea prezentare a unui loc de munca sau pur si simplu ai avut o cearta majora cu partenerul tau semnificativ. Dar alteori, s-ar putea sa te simti trist fara niciun motiv aparent. Cand este cazul, luati un pix si o bucata de hartie si „scrieti fara sa va opriti cinci minute sau mai mult”, sugereaza antrenorul de viata, prezentatorul radio si autorul. Sunny Joy McMillan. Nu numai ca poti afla in mod natural ce anume iti provoaca tristetea, dar simplul act de a scrie te poate ajuta sa incepi sa te simti mai bine. Numeroase studii au descoperit ca participantii carora li sa cerut sa petreaca 15 pana la 20 de minute scriind despre evenimente traumatice, stresant sau cu experienta emotionala creste starea de spirit si bunastarea generala si scaderea emotiilor negative, precum si o mai buna sanatate fizica. Alternativ, puteti incerca, de asemenea, sa tineti un jurnal, sa luati un curs de yoga sau sa meditati, toate acestea fiind modalitati excelente de a va concentra asupra eului interior.

Apoi, imbratiseaza-ti emotiile

Dupa cum am mentionat mai devreme, atunci cand eviti cu totul tristetea, faci de fapt mai mult rau decat bine. „Nu poti vindeca ceea ce nu simti”, spune autoarea si antrenoarea de viata Nancy Levin. Cu alte cuvinte, opriti cumparaturile impulsive, opriti-va cursurile de spin back-to-back, opriti shot-urile cu tequila si opriti orice altceva care va face somnolent.

Oricat de inconfortabil ar fi, a-ti recunoaste si accepta tristetea este de fapt primul pas pentru a te simti mai bine. „Exista aceasta nemultumire si o recunosti si vrei sa te eliberezi de ea, asa ca in loc sa fugi sau sa mananci ceva, sa bei ceva sau sa tipi la cineva, o inspiri”, a spus calugarita budista tibetana si autoarea Pema. . Chodron i-a spus lui Oprah in timpul unui episod de duminica din SuperSoul . “Uneori folosesc imaginea ei ca si cum ti-ai sufla in inima si ea devine din ce in ce mai mare… Indiferent cat de rau s-ar simti, doar ii dai mai mult spatiu. Cand inspiri, te deschizi.”

Pentru a elibera emotiile triste, incearca sa plangi

Ca alternativa, ar putea incerca si „sa se prabuseasca”, ceea ce face Levin atunci cand este trist. „Pun muzica, filme sau emisiuni despre care stiu ca ma vor ajuta sa plang si sa ma eliberez”, spune ea. (Aveti nevoie de cateva recomandari? Din experienta noastra, „Stay With Me” de Sam Smith sau „Fix You” de la Coldplay sunt alegeri grozave pentru un strigat cathartic.)

Desi poate parea contraintuitiv, Levin este de fapt pe ceva. „Numai oamenii manifesta plans emotional”, spune dr. Matt Bellace, dr., psiholog si autor. Si sa nu fiu prea stiintific, dar Bellace spune ca o analiza biochimica a lacrimilor a constatat ca acestea contin o endorfina numita leucina-encefalina, despre care se stie ca reduce durerea si imbunatateste starea de spirit. In plus, potrivit unui studiu publicat in Frontiers in Psychology,Plansul este asociat cu activarea sistemului nervos parasimpatic, care stimuleaza un raspuns de relaxare, ceea ce inseamna ca poate avea un efect autocalmant asupra oamenilor. La fel de important: acelasi studiu a constatat ca „cel care planga are mai multe sanse sa raporteze o imbunatatire a dispozitiei daca primesc mangaiere de la ceilalti”, asa ca eliberarea in fata unui prieten apropiat sau a unui membru al familiei poate ajuta.

Acum, iata cum sa mergi mai departe

Odata ce ai plans urat pana iti arde ochii, este timpul sa tii lucrurile sub control. Poate dura cateva zile, cateva saptamani sau chiar cateva luni. „Durerea nu traieste pe o linie temporala”, spune Levin. Dar nu poti ramane intr-o gaura intunecata pentru totdeauna. Iata cum sa va accesati cu crawlere:

Pune stacheta ridicol de jos

Pentru a va asigura ca nu treceti de la zero la 100 si nu veti reveni la zero din nou, „puneti bazele succesului initiind actiuni in cele mai mici trepte posibile”, sugereaza McMillan. Incepeti prin a face ceva incredibil de simplu (cum ar fi sa va spalati pe dinti sau sa va spalati pe fata) si apoi mergeti pana la pasi mici, trepti (cum ar fi sa faceti cafea sau un costum de trening confortabil, curat). „Odata ce te vei misca, vei fi uimit ca te simti inspirat sa faci mai mult”, spune ea.

Gaseste ceea ce te face fericit. (Si razi)

Ganditi-va la asta ca la opusul prabusirii: in loc sa-i imbratisati pe cei care plang, luati o lectura inaltatoare, puneti niste melodii fericite sau vizionati niste filme care se simt bine, sugereaza McMillan. Alternativ, va puteti angaja intr-o activitate sau hobby care va place cu adevarat, fie ca este vorba de voluntariat, de lucru la un puzzle provocator sau de ingrijirea gradinilor voastre luxuriante. (Inca cauti ceea ce te multumeste cu adevarat? Masterclass ofera o varietate de cursuri predate de celebritati binecunoscute si lideri din industrie, de la Margaret Atwood care preda scrierea creativa pana la Annie Leibovitz predarea fotografiei, in timp ce Craftsy ofera lectii despre tot felul de eforturi creative, cum ar fi matlasare si fabricare de bomboane.)

Chiar mai bine? Fa ceva care te face sa razi (gandeste-te: sa asculti un podcast de comedie, sa treci prin reluari ale unei emisiuni TV indragite sau chiar sa vizionezi un videoclip cu pisici pe YouTube). „Rasul ca raspuns la durere si tristete poate fi un mecanism excelent de a face fata”, spune Bellace, adaugand: „Rasul elibereaza endorfine asemanatoare exercitiului, reduce cortizolul, hormonul stresului si creste dopamina (cunoscuta si ca „hormonul bunastarii”. ). „Desigur, procesul de doliu necesita timp, „deci nu e nicio rusine sa nu vrei sa razi pentru o vreme”, spune Bellace.

Comunica cu oamenii tai, mai ales daca te simti singur

Este important sa ai o retea de asistenta, mai ales daca treci printr-o perioada dificila, asa ca ia in considerare aceasta permisiune de a-ti trata prietenii cu si mai mult vin si branza (da, conteaza si un happy hour virtual). Un studiu de la Harvard, care a urmarit acelasi grup de barbati timp de mai bine de 80 de ani, a constatat ca a avea legaturi personale puternice cu alti oameni a fost corelat mai direct cu fericirea generala, o sanatate mai buna si mai multa satisfactie.

Povestiri asemanatoare Cele 86 de carti ale lui Oprah Clubul de carte Aceste sfaturi de ingrijire personala iti vor transforma viata

Aveti nevoie de ceva care sa va ajute sa va extindeti cercul social? „Fa lucruri in afara casei care includ si alti oameni”, spune Borten. De exemplu, alegeti ceva care va intereseaza in general, cum ar fi un club de alergare sau un curs public de tenis. „Veti fi surprins cat de repede se formeaza o comunitate.” Si desi este grozav sa ai prieteni in viata reala, chiar si o comunitate online poate oferi bunatate si responsabilitate. Incercati sa cautati pe Facebook grupuri care ar putea oferi sprijin, de exemplu, un grup de sprijin pentru durere sau deces. Sau, cauta grupuri de interese (calatorii, gatit, chiar si crosetat) pentru a gasi persoane care sa-si arate aceleasi idei care sa-ti ridice moralul cu o pasiune comuna. Doar „asigurati-va ca grupul online este un loc iubitor, care implica oameni cu un scop comun”, spune Borten.

Reformulati-va gandurile pentru a nu mai vorbi asupra trecutului

Sa spunem ca dupa o despartire, tot iti spui ca nu vei mai gasi dragostea niciodata. La urma urmei, simti ca inima ti-a fost taiata cu un cutit de unt si nici macar sa te uiti la cantareata de nunta din nou si din nou nu a ajutat. Sau poate ai primit o recenzie nu prea entuziasta de la seful tau la serviciu, asa ca acum esti convins ca nu vei fi promovat niciodata si poate ca ai ales cariera gresita.

Atunci este momentul sa-ti schimbi naratiunea. Terapeutii numesc aceasta tehnica restructurare cognitiva si este un proces in care identifici si provoci gandurile stresante si irationale. O modalitate de a face acest lucru: pur si simplu transformati un gand negativ intr-unul pozitiv. De exemplu, spune McMillan, in loc sa-ti spui „Voi fi singur pentru totdeauna”, incearca sa spui „Voi gasi dragostea din nou”. (Sau daca aceasta este o exagerare, chiar si a spune „Poate sa gasesc dragostea din nou” este mai bine!) Veti simti mai multa pace si mai putina tristete si, in cele din urma, chiar veti crede.

Petrece timp in natura

Rockmore recomanda sa traiti in aer liber cu toate cele cinci simturi, pe care ea le numeste „activare comportamentala”. Acordati atentie la ceea ce vedeti, simtiti, auziti, mirositi si, eventual, gustati in natura si va poate ajuta sa iesiti din depresie. „Iesirea din hibernare si a fi activ stimuleaza sistemul nervos si le ofera oamenilor posibilitatea de a vedea frumusetea lumii”, spune Rockland.

Acesta este, de asemenea, o parte din motivul pentru care timpul in aer liber reduce stresul si scade tensiunea arteriala, precum si creste creativitatea, cognitia si speranta de viata. Nu ai timp pentru o drumetie de 6 mile? Potrivit unui studiu din 2019, petrecerea a 120 de minute pe saptamana (sau putin peste 17 minute pe zi) explorand parcul local sau plimbandu-va cartierul va poate imbunatati considerabil sentimentul general de bunastare.

Cautati ajutor daca credeti ca ati putea avea de-a face cu depresia

Daca tristetea ta depaseste tristetea – tiparele tale de somn si obiceiurile alimentare se schimba, nu esti interesat de activitatile de care obisnuiau sa te bucuri, ai dificultati de concentrare sau de a lua decizii – poate insemna ca exista mai multe. Si in timp ce cartile de autoajutorare sunt un instrument bun (Rockmore recomanda The Happiness Trap si Beat the Blues Before They Beat You ), vorbirea cu un terapeut poate ajuta.