Nu poti sa slabesti? Stresul ar putea fi motivul ascuns pentru acele kilograme in plus

Stresul poate deveni unul dintre cei mai mari dusmani atunci cand vine vorba de pierderea in greutate. Din moment ce fara sa ne dam seama ne putem boicota planul de dieta, din cauza acelor preocupari pe care le avem zilnic. Acest lucru se intampla pentru ca incepem sa mancam alimente mai multe, mai putin hranitoare sau chiar decidem sa renuntam la obiceiurile bune in mijlocul unei crize.

Dr. Leo Cerrud, expert in nutritie, comenteaza pentru revista Hola ca „relatia dintre slabirea sau cresterea in greutate si stres este directa si dovedita” , apoi continua, „totusi, nu stresul in sine te face sa te ingrasi sau sa slabesti. greutate, este mancarea, ca intotdeauna singurul lucru responsabil pentru ca o persoana sa ia in greutate din cauza anxietatii sau sa slabeasca din cauza stresului”.

Cum influenteaza stresul pierderea in greutate?

Principalii vinovati sunt hormonii: „Viata noastra actuala este afectata de circumstante care ne umplu de stres, ceea ce face ca anumiti hormoni precum adrenalina si cortizolul sa creasca. Sunt afectati si alti hormoni precum insulina sau leptina” , explica Laura Parada, nutritionist la Slow Life House.

Stresul influenteaza pierderea in greutate, deoarece organismul crede ca „este atacat/pericol si elibereaza glucoza in sange pentru a oferi muschilor energie pentru a face fata acestui pericol. Dar, din moment ce nu exista intr-adevar niciun pericol, nu aveti nevoie de acea energie, iar pancreasul va elibera insulina pentru a reduce nivelul de zahar din sange care a fost crescut . ” Cand aceasta insulina este eliberata, nivelurile de zahar genereaza o senzatie de foame si energie scazuta.

Asta provoaca senzatia de foame atunci cand oamenii sunt stresati, prin urmare incep sa consume o cantitate mai mare de carbohidrati si alimente bogate in zahar. In mod similar, poate aparea atunci cand exista o odihna proasta noaptea, care afecteaza hormonii si genereaza cresterea in greutate.

Cortizol si cresterea in greutate

Cortizolul poate fi o alta influenta intre stres si dieta, deoarece este responsabil pentru rezolvarea problemelor pe care le avem, dar provoaca si efecte adverse. „Ceea ce incearca acest hormon de stres este sa ne faca sa obtinem zahar pentru muschii nostri, pentru creier si ceea ce face este sa fim mai catabolici. Distruge anumiti nutrienti pe care ii avem in organism pentru a determina productia de glucoza ”, spune Paula Rosso, de la Centrul Medical Lajo Plaza.

In mod similar, cortizolul este capabil sa afecteze alti hormoni, cum ar fi insulina, determinand cresterea acesteia si provocand o mai mare pofta de mancare si depozitare de grasime. „Depozitarea grasimii, de fapt, este ca o metoda de supravietuire in care acumulezi aceasta grasime pentru a avea energie in aceste situatii stresante” , avertizeaza expertul in slabit.

Doua comportamente cauzate de stres care influenteaza cresterea in greutate

Este obisnuit ca stresul sa creasca intre 35-40 de ani din cauza muncii mai mari si a responsabilitatii personale, aceasta produce doua tipuri de comportament:

  • Gustari in timpul zilei din cauza stresului, de obicei alimente bogate in calorii. In plus, cand vine noaptea, mananci excesiv si fara control, ceea ce previne pierderea in greutate.
  • Incepeti sa mancati in exces in timpul zilei pentru ca credeti ca este relaxant si reduce stresul, insa acest lucru nu este adevarat. De asemenea, puteti apela la bauturi precum berea care este bogata in calorii.

Ce ar trebui sa manance oamenii in momente de ingrijorare?

Departe de a consuma alimente bogate in carbohidrati pentru a incerca sa gestionezi stresul, este mai bine sa stabilesti linii directoare si orele de masa pentru a gusta produse mai sanatoase care ajuta la slabit si favorizeaza o buna dispozitie, precum niste ciocolata neagra sau banane.

Alte alimente sanatoase care stabilizeaza zaharul din sange includ: „betisoare de morcov, o bucata de fruct sau o mana de nuci. Iar cand vine vorba de alimentatie, opteaza pentru alimente cu indice glicemic scazut, precum cerealele integrale, leguminoasele si legumele, care ajuta la mentinerea stabila a nivelului de energie si la reducerea anxietatii si poftelor de mancare; Pe de alta parte, alimentele procesate cu grasimi trans si un exces de zahar sau sare ofera o usurare temporara, dar dezechilibreaza sistemul nervos.”

In unele cazuri, oamenii pierd in greutate din cauza stresului

Sunt cazuri in care se intampla contrariul si stresul ii face pe oameni doar sa slabeasca, „Se pare ca cortizolul face ca si grasimea bruna (grasimea buna) sa se activeze si sa se incalzeasca consumand calorii si imbunatatind sensibilitatea la insulina, ceea ce previne si atacurile de foame. O formula ideala pentru slabit: arderea caloriilor din interior si pofta de mancare mica” , comenteaza dr. Cerrud.

Totusi, acest lucru nu este atat de bun pe cat pare, „Vestile proaste sunt ca se stie ca persoanele mai slabe au tendinta de a avea un procent mai mare de grasime bruna, asa ca s-ar putea spune in general ca persoanele slabe pierd in greutate din cauza stresului si a supraponderalului. oamenii o castiga atunci cand sunt anxiosi. O alta nedreptate a metabolismului” , subliniaza specialistul.