Mituri despre exercitiile fizice pentru persoanele in varsta

Chiar daca ai trecut deja de o varsta, asta nu inseamna ca exercitiile fizice nu mai sunt folositoare. Dimpotriva, persoanele in varsta ar trebui sa faca zilnic cateva exercitii fizice pentru a-si mentine sanatatea inimii si a oaselor, in special. Sa vedem cateva mituri despre exercitiile fizice pentru persoanele in varsta!

Exercitiile fizice nu sunt sigure dupa o anumita varsta. Mitul conform caruia persoanele in varsta vor suferi accidentari daca executa cateva exercitii fizice este unul fas. De fapt, exact aceste exercitii fizice ii ajuta pe acestia sa nu cada sau sa isi piarda echilibrul.

“Activitatea fizică se bazează pe putere, echilibru şi agilitate, de aceea şi persoanele care obişnuisc să facă mişcare capătă o rezistenţă mai mare a organismului. Chiar şi exerciţiile fizice uşoare aduc beneficii vârstnicilor, inclusiv celor care sunt predispuşi osteoporozei”, a afirmat Chhanda Dutta, director al Clinicii de Gerontologie din SUA.

Nu mai exista efecte benefice pentru persoanele batrane. Din nou un mit cat se poate de fals. De fapt, cercetatorii au demonstrat ca exercitiile fizice pot stimula memoria, pot preveni dementa, asigura o circulatie mai buna a sangelui, pastreaza inima sanatoasa, combate osteoporoza si are mult mai multe beneficii asupra organismului decat orice alt medicament sau terapie cunoscuta.

Exercitiile fizice nu sunt pentru persoanele bolnave. Depinde foarte mult de ce boala sufera persoana respectiva. De cele mai multe ori, sportul ajuta in problemele inimii, in mentinerea unui colesterol scazut, in controlarea nivelului de zahar din sange (diabet) si in mentinerea oaselor sanatoase (artrita).

Chiar si cateva minute de exercitii fizice, la indrumarea doctorului, pot incetini evolutia bolii sau pot ameliora anumite simptome neplacute.

Ce exercitii sunt indicate? Este bine sa incepi intotdeauna cu cateva exercitii usoare. O plimbare cu bicicleta sau pe propriile picioare in parc, timp de 20 de minute, poate face minuni. Se recomanda si inotul si in special aquagym, deoarece este un antrenament bland cu incheieturile. In rest, este bine sa intrebi medicul de familie daca poti face cateva exercitii mai puternice si care sunt recomandarile acestuia.