No menu items!

Cum sa-ti imbunatatesti concentrarea, cu 3 sfaturi de la Harvard

Nu rata

A -ti putea imbunatati concentrarea este esentiala, este o abilitate importanta pentru a putea indeplini orice sarcina sau obiectiv pe care ti-l propui, eliminand zgomotul din exterior si toate acele lucruri care nu te impiedica decat sa termini ceea ce ai de facut la timp, din intelegerea cu adevarat a ceea ce ai de facut.citesti si asculti si ca poti invata si continua sa cresti ca om si profesional.

Ce se intampla este ca nu suntem masini, nu avem un buton care, atunci cand este apasat, garanteaza ca vom inceta sa mai vedem si sa auzim lucruri care ne distrag atentia si ca vom ramane concentrati asupra sarcinilor . Creierul nostru primeste multa stimulare tot timpul si este inevitabil ca din cand in cand sa te uiti in sus sau sa te pierzi in conversatia care se desfasoara in spatele tau.

Si, crezi sau nu, capacitatea de a te concentra este ceva ce poti incepe sa-l pierzi odata cu varsta. „Oamenii in varsta au tendinta de a filtra mai greu stimulii care nu sunt relevanti pentru sarcina in cauza”, a declarat Dr. Kirk Daffner, neurolog si director al Centrului de Medicina Minte/Creier de la Spitalul Brigham and Women’s, Harvard Health. si asta inseamna ca trebuie sa ne gandim la modalitati, tehnici si instrumente pentru a le imbunatati.

Vestea buna este ca expertii de la Harvard s-au gandit deja la acest lucru si au recomandat cateva sfaturi care pot fi de mare ajutor atunci cand vine vorba de a fi mai concentrat si de a dezvolta capacitatea de a ramane concentrat mai mult de cateva minute.

Cum iti poti imbunatati concentrarea?

Tot felul de factori pot afecta creierul si capacitatea acestuia de a ramane concentrat , cum ar fi alcoolul, unele medicamente sau chiar supraincarcarea de informatii la care suntem expusi tot timpul, dar exista strategii care te pot ajuta sa schimbi asta, sau la cel putin da-i un bun antrenament mintii tale ca sa se poata concentra mai bine.

Sanatate mintala

Kim Willment, neuropsiholog la Spitalul Brigham and Women’s, a declarat pentru Harvard ca „Mindfulness inseamna concentrarea atentiei asupra momentului prezent, iar practicarea mindfulness-ului s-a dovedit ca reconecta creierul, astfel incat atentia sa fie mai puternica in viata de zi cu zi”.

Ceea ce recomanda ei este meditatia, exercitiile de respiratie sau relaxare, care includ momente in care te asezi, inchizi ochii, iti asculti corpul si nu te mai gandesti la un milion de lucruri in acelasi timp. Bonusul este ca meditatia te poate ajuta chiar sa dormi mai bine, ceea ce este important pentru ca creierul tau sa se refaca si sa continue sa functioneze corect.

Antrenament cognitiv

Aceste exercitii, care pot fi jocuri pe calculator, urmaresc sa va imbunatateasca timpii de raspuns la stimuli si concentrarea. Desigur, scopul nu este sa fii mai bun la joc, asa ca nu conteaza daca pierzi mereu, atata timp cat iti continui sa-ti testezi abilitatile.

„Exista dovezi ca capacitatea unei persoane de a acorda atentie poate fi imbunatatita prin impingerea progresiva a persoanei la niveluri mai inalte de performanta. Deci, daca atingeti un anumit nivel de atentie sustinuta, impingerea acestuia la urmatorul nivel poate ajuta la imbunatatirea acestuia, iar acest lucru se poate traduce in viata de zi cu zi”, spune Willment .

Stil de viata mai sanatos

Stilul de viata pe care il duceti iti poate afecta creierul, memoria, concentrarea si nu numai, motiv pentru care este recomandat sa iei o dieta sanatoasa, sa fii activ cu exercitii fizice si sa-ti prioritizezi somnul.

Exercitiile fizice pot incetini declinul cognitiv, precum si pot reduce stresul si te pot ajuta sa dormi mai bine, asa ca este important sa o faci. In plus, dietele precum cea mediteraneana s-au dovedit a avea multe beneficii pentru sanatatea creierului.

O modalitate buna de a imbunatati concentrarea este sa faci activitati care implica realizarea unei singure sarcini la un moment dat, cum ar fi lectura (care face parte din antrenamentul cognitiv). Poti sa faci acest tip de activitate pe perioade de 30 de minute si sa incerci sa maresti timpul putin cate putin, dezvoltandu-ti astfel creierul ca si cum ar fi un muschi.

Daca te pierzi sau te distragi, intoarce-te la ceea ce faceai si incearca sa ignori orice altceva. Acest lucru va poate ajuta, de asemenea, sa deveniti constienti de lucrurile care va distrag atentia.

Cele mai noi

Este normal sa ai fetisuri sexuale?

Este obisnuit sa ai unul dintre mai multe fetisuri sexuale si sa te simti putin jenat. Ne putem simti...

Pe acelasi subiect