Care sunt intrebarile pe care trebuie sa le adresezi unei firme de avocatura

Avocații întreprinderilor mici joacă un rol vital în formarea și păstrarea unei afaceri. Acestia sunt, de asemenea, o sursă de încredere și expertiză pentru întreprinderile mici care trebuie să se bazeze pe munca și sfaturile lor. Iată câteva întrebări pe care trebuie să le adresați unui avocat de afaceri mici înainte de a decide să îl angajați.

Ce fel de experiență aveți cu industria mea?

În timp ce avocații pot avea experiență în lucrul cu alți clienți comerciali, este posibil să aveți aspecte ale afacerii dvs. care sunt unice pentru propria industrie. De exemplu, proprietatea intelectuală poate juca un rol important în afacerea dvs. și veți dori o persoană cu experiență în zona respectivă. Este posibil să aveți și alte aspecte importante ale afacerii dvs. cu care doriți ca avocatul dvs. să aibă experiență de lucru precum contracte de servicii sau contracte de franciză. Întrebați potențialii avocați dacă au un client din aceeași industrie sau similară cu a dvs. De asemenea, întrebați dacă puteți discuta cu acești clienți pentru a primi o recomandare pentru avocat.

Ar exista un conflict de interese?

Stabiliți rapid dacă va exista un potențial conflict de interese înainte de a vă adânci prea mult în conversație. Căutați dacă avocatul respectiv are concurenți, foști parteneri de afaceri sau foști angajați. Un conflict poate apărea în aceste tipuri de situații, si ar putea fi cel mai bine de evitat.

Care este stilul dvs. de comunicare?

Diferiti avocați gestionează comunicările clienților într-un mod diferit. De exemplu, unii preferă să acorde clienților o atenție individuală și să programeze o întâlnire la birou dacă clientul dorește să vorbească despre cazul lor. Alți avocați preferă să comunice prin e-mail sau telefonic. Rețineți că, chiar dacă comunicați cu un avocat printr-un apel telefonic, un e-mail sau un mesaj text, avocatul dvs. vă va factura probabil pentru aceste conversatii, întrucât el sau ea își ia timp să vă ofere consiliere juridică sau unele servicii. Vedeți dacă stilul de comunicare al avocatului corespunde cu al dvs. In plus, întrebați avocații potențiali cât durează, de obicei, pentru a reveni la clienți cu un raspuns. S-ar putea să treacă câteva zile până când veți primi acest raspuns și nu doriți ca acest lucru să vină ca o surpriză.

Cum rezolvați conflictele?

Unii avocați petrec mult timp analizand diverse probleme, în timp ce alții pot prefera medierea pentru a ajuta la soluționarea litigiilor. Evaluează-ți propriile nevoi și cele ale afacerii tale. Cu toate acestea, avocații care au puțină experiență în proces pot să nu fie luați în serios de un adversar care este conștient de acest lucru.

Cine se va ocupa de munca mea?

Este obișnuit ca avocații să delege munca grefierilor legali. Cu toate acestea, asigurați-vă că primiți ceea ce plătiți. Cineva care delegă o cantitate extinsă de muncă juridică altcuiva poate consuma timp suplimentar, ceea ce inseamna costuri mai mari. În plus, poate dura mult mai mult pentru a finaliza lucrarea dacă nu are experiență sau nu are cunoștințe despre problema legală.

Cum facturezi?

Asigurați-vă că aveți o înțelegere clară a facturilor avocatului dvs. înainte de a incheia o colaborare. Unii avocați nu percep taxe pentru o consultare inițială, în timp ce alții o fac. Stabiliți modul în care sunt gestionate alte cheltuieli, cum ar fi cercetarea, comisioanele juridice și cheltuielile legate de comunicații. Unii avocați pot percepe o rată forfetară pentru un anumit serviciu, cum ar fi înființarea unui SRL. Alții pot percepe plata pe ora.