Alimentatia dupa ora de sport

Daca traiesti cu falsa impresie ca dupa ora de sport nu trebuie sa mai mananci nimic, opreste-te! Nimic nu este mai rau decat un program zilnic incarcat, o sedinta de sport in forta si o infometare dupa. Pe langa faptul ca asa nu vei reusi sa slabesti, ci doar sa iti slabesti organismul, vei observa ca esti mult mai obosita decat de obicei. discard.ro iti sare in ajutor si te invata ce este bine sa manaci dupa ce vii de la sala, chiar daca este trecut de orele 20:00.

Ce este indicat sa manaci:

– Imediat dupa ora de sport, daca iti este foame, mananca mai intai un fruct sau un iaurt slab. Asa vei scapa de senzatia de foame si de gol in stomac (acest truc se aplica in special seara);

– Daca sedinta de sport este in timpul zilei, este indicat sa consumi proteine care ajuta la dezvoltarea frumoasa si armonioasa a muschilor;

– O optiune foarte sanatoasa, indiferent de momentul zilei, este o salata mare cu putin suc de lamaie, deoarece contine putine calorii, iar sucul de lamaie ajuta la arderea grasimilor;

– Lactatele si ouale ar trebui sa se regaseasca zilnic in dieta ta, deoarece sunt foarte bogate in proteine si grasimi bune, de care organismul tau are nevoie;

– Ciocolata neagra. Chiar daca ai impresia ca ciocolata ar trebui inclusa in lista de mai jos, la alimentele interzise, nu ai dreptate. O bucatica de ciocolata neagra, cu cat mai multa cacao, este chiar indicata deoarece aduce un plus de energie organismului;

– Pentru seara, mai poti alege si un peste slab, tonul fiind cel mai indicat. Amesteca o conserva de ton in suc propriu cu porumb fiert, cateva frunze de salata si crutoane din paine integrala.

Ce nu este indicat sa mananci:

– Nu manca sarat dupa sport. De fapt, nu ar trebui sa manaci sarat niciodata deoarece sarea retine apa in organism. Daca ti se pare greu sa manaci nesarat, incearca sa sarezi mancarea din ce in ce mai putin, iar cu timpul vei observa ca nu vei mai simti nevoia de sarat;

– Alimente de tip fast food (pizza sau sandwichuri de la coltul strazii). Acestea contin atat de multe calorii, grasimi si sare, incat ora de sport va fi in zadar. Daca poftesti la o astfel de gustare, cel mai bine este sa iti iei ingredientele acasa si sa iti faci singura un sandwich din: 1 chifla cu seminte sau faina integrala, 2 felii de sunculita de curcan (sau piept de pui afumat), 2 felii rosie, 1 felie salata, 1 felie branza slaba de vaci si cateva seminte de in sau susan;

– Gogosi sau patiserie. Chiar daca patiseriile sunt la tot pasul si te invaluie in mireasma lor parfumata, nu ceda tentatiei! Au un aport caloric foarte mare, insa cam atat (fara nutrienti sau vitamine). Nu faci decat sa iti strici dieta pentru o gogoasa banala cu umplutura;

– Shake-uri cumparate din oras. Ai impresia ca sunt foarte bune, insa nu stii de fapt cum sunt facute. Cele mai multe shake-uri sunt cu apa si un praf colorat cu aroma de fructe. Daca vrei un shake adevarat, atunci ia-ti lapte si fructe pe care sa le bagi la blender. Vei observa diferenta!